مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مهر 1401 ساعت 20:572022-10-10سياسي

ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام؛ در گرو همکاری اوقاف!


رییس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام از همکاری در راستای ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و رفع موانع و مشکلات این مجموعه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بسطام، حجت الاسلام محمدرضا بخشی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام امشب در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تمام املاک وقف شده باید سند مالکیت داشته باشند تا دست درازی و تصرف به اموال موقوفات به صفر برسد، اظهار کرد: با همکاری اداره ثبت و بنیاد مسکن در سال گذشته برای 350 موقوفه سند مالکیت و برای 150 موقوفه نیز نقشه کاداستر اخذ شده است.

وی با اشاره به تعاملات این اداره با مستأجران گفت: گروهی از مستأجران بدحساب و متصرف در موقوفات داریم که 16 پرونده در دادگاه مطروحه است که هفت حکم به نفع موقوفه صادر و چهار موقوفه بازگشته که حدود 10 میلیارد تومان ارزش دارد و 9 پرونده نیز در حال رسیدگی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام خاطرنشان کرد: هر جایی افرادی در موقوفات تصرف کنند و مانع ادامه دادن مسیر وقف باشند، به شدت با آن مبارزه و می ایستیم و خط قرمز ما تصرفات در موقوفات بوده و حفظ موقوفات در اولویت کار است.

بخشی با بیان اینکه در حوزه تجاری و مسکونی، حدود یک هزار مترمربع در حوزه تعمیرات موقوفات انجام شده است، افزود: کارنما و گنبد امامزاده سیدابوالقاسم بسطام با کمک خیران در حال انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام؛ در گرو همکاری اوقاف!

ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام؛ در گرو همکاری اوقاف!