مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 22:572022-10-09بين الملل

نخست وزیر فرانسه با دستورکار بهبود روابط به الجزایر رفت


نخست وزیر فرانسه در ادامه تلاش های دولت متبوعش برای بهتر کردن روابط با الجزایر، به این کشور که هنوز وقایع تلخ دوران استعمارگری پاریس را از یاد نبرده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، الیزابت بورن ، نخست وزیر فرانسه از روز یکشنبه سفر به الجزایر در صدر یک هیات از مقامات رده بالای فرانسوی را با دستورکار پیگیری بهبود روابط با این کشور که زمانی مستعمره فرانسه بود و اکنون یک صادرکننده مهم گاز است شروع کرد.

به نوشته پایگاه خبری فرانس 24 ، این سفر دو روزه نخست وزیر فرانسه به همراه 16 تن از وزیران و مقامات دولت فرانسه – یک سوم اعضای دولتش – شش هفته بعد از آن که امانوئل ماکرون ، رییس جمهور فرانسه نیز  با هدف پایان دادن به چند ماه تنش، سفر سه روزه ای به الجزایر داشت، رخ می دهد.

طبق اعلام دفتر الیزابت بورن، قرار است او در این سفر به امضای توافقاتی در زمینه همکاری اقتصادی از جمله در زمینه انرژی بپردازد هر چند که موضوع تحویل گاز طبیعی به فرانسه روی میز مذاکره نیست.

بر اساس گزارش فرانس 24، سال گذشته میلادی، ماکرون در اظهارنظری که خشم شدید الجزایر را در پی داشت، موجودیت این کشور در قبل از دوران اشغالگری فرانسه را زیر سوال برد و دولت الجزایر را متهم به دامن زدن به نفرت علیه فرانسه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر فرانسه با دستورکار بهبود روابط به الجزایر رفت

نخست وزیر فرانسه با دستورکار بهبود روابط به الجزایر رفت