مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 20:222022-10-09پزشكي

همزمان با روز جهانی تخم مرغ؛ با ارزش غذایی و فواید مصرف تخم مرغ بیشتر آشنا شویم


تخم مرغ یکی از معدود غذاهای کامل طبیعی است که نیازهای بدن را به طور متعادل تامین می کند که به مناسبت روز جهانی تخم مرغ با ارزش غذایی و فواید مصرف تخم مرغ بیشتر آشنا می شویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحبرگزاری فارس از شیراز؛ عمده ترین ویژگی تخم مرغ و وجه تمایز آن با سایر مواد غذایی، ترکیب پروتیین با کیفیت بالا و مقادیر قابل توجه ویتامین ها و مواد معدنی ضروری آن است؛ همچنین چون تخم مرغ با حجم کمتر، انرژی مناسبی را برای بدن تأمین می کند، ماده غذایی مناسبی برای کاهش وزن در افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی است.

مواد مغذی موجود در تخم مرغ پروتیین: تخم مرغ دارای کامل ترین پروتیین، با بالاترین قابلیت جذب و دارای تمامی اسیدآمینه های ضروری برای بدن در مقایسه با سایر مواد پروتیینی از قبیل گوشت، شیر، مرغ و ماهی است.

کولین: کولین یکی از مواد مغذی محلول در آب موجود در تخم مرغ است که علاوه بر تأثیر قابل توجه بر روی عملکرد مغز و سیستم عصبی، بر رشد و نمو جنین و کودک، تقویت حافظه و سلامت قلب و عروق نیز موثر است؛ مصرف کافی آن از سوی دختران در دوران رشد و بلوغ احتمال بروز سرطان پستان در بزرگسالی را کاهش می دهد.

  لوتیین و گزانتین:  لوتیین و گزانتین با عمل آنتی اکسیدانی خود از آسیب به سلول های چشم توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همزمان با روز جهانی تخم مرغ؛ با ارزش غذایی و فواید مصرف تخم مرغ بیشتر آشنا شویم

همزمان با روز جهانی تخم مرغ؛ با ارزش غذایی و فواید مصرف تخم مرغ بیشتر آشنا شویم