مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 16:472022-10-09اقتصادي

صرفه جویی در مصرف برق با استفاده از عارضه یابی خطوط


عارضه یابی خطوط و موتورهای برق کمک می کند میزان هدررفت برق و انرژی به شکل چشم گیری کاهش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و چیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا مهری، عضو هیات مدیره شرکت یکتا بهینه توان با اشاره به این که کنترل موتورهای الکتریکی ابزار اصلی برای تعمیرات پیشگویانه و جلوگیری از توقف های ناخواسته ناشی از خطا در ماشین های الکتریکی محرکه های صنعتی است، گفت: آنالیز الکتریکی، تست عایقی، آنالیز حرارتی و آنالیز ترموگرافی از جمله روش های پایش پیشگیرانه است که می تواند مانع خرابی خطوط انتقال نیز شود.

تحلیل شکل موج ها پایش وضعیت از طریق مشاهده سیگنال های جریان و ولتاژموتور و همچنین ترموگرافی و ارتعاشات مکانیکی انجام می شود.

هریک از اشکالات مکانیکی و الکتریکی متداول ماشین های الکتریکی و خطوط تاثیری خاص روی شکل موج های اندازه گیری شده دارند و با تحلیل شکل موج ها، می توان آنها را شناسایی کرد.

در پایش الکتریکی جریان موتورهای الکتریکی، با ثبت جریان و ولتاژ فازهای استاتور و تحلیل مشخصه های آن، به خوبی می توان اغلب خطاهای متداول در موتورهای الکتریکی و خطوط را شناسایی کرد.

با استفاده از تکنیک عارضه یابی می توان عیوب موجود در روتور، استاتور، فاصله هوایی و سایر قسمت های مکانیکی را شناسایی و از ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی در مصرف برق با استفاده از عارضه یابی خطوط

صرفه جویی در مصرف برق با استفاده از عارضه یابی خطوط