مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 16:122022-10-09سياسي

تحریم های جدید حسن نیت در مذاکرات را مخدوش می کند


یک پژوهشگر ارشد مسائل استراتژیک با اعتقاد به این که هنوز برجام بهترین گزینه برای رفع تحریم ها علیه ایران است، تاکید کرد: تحریم هایی که آمریکا مجددا وضع کند جنبه نمادین دارد اما همان ها هم می تواند منجر به بدبینی در روند مذاکرات شود و حسن نیت لازم را مخدوش کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دیاکو حسینی در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی خود از این که با توجه به این که مذاکرات برای احیای برجام معطل تصمیم سیاسی واشنگتن است، وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرده اگر ایران به رویه کنونی خود در مذاکرات برجامی ادامه دهد، اجرای دقیق و سرسختانه تحریم ها علیه ایران نیز ادامه خواهد یافت ، اظهار داشت: به نظر می رسد آمریکا مایل به بازگشت به برجام نیست و انتخابات کنگره نیز به بهانه ای برای این موضوع تبدیل شده است.

در هر حال توافق احتمالی پیش رو هیچ نسبتی با توافق طولانی تر و قوی تری که دولت بایدن وعده داده بود نخواهد داشت و حتی این موضوع می تواند دستاویزی برای فشار جمهوری خواهان بر دموکرات ها باشد و نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اخیری که در کشور ما وجود دارد به نظر می رسد فشار سنگینی از سوی لابی ضد برجامی در واشنگتن علیه بایدن اعمال می شود که موجب شده تا اشتیاقش برای توافق کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم های جدید حسن نیت در مذاکرات را مخدوش می کند

تحریم های جدید حسن نیت در مذاکرات را مخدوش می کند