مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 15:322022-10-09اقتصادي

امضای بیانیه ترانزیتی ایران با 6 کشور آسیای میانه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ظهر امروز یکشنبه 17 مهرماه بعد از 2 روز جلسات ترانزیتی ایران با کشور های حوزه آسیای میانه از جمله قزاقستان، - متن بیانیه اولین اجلاس همکاری ترانزیتی ایران با کشور های آسیای مرکزی با هدف توسعه ترانزیت به امضای 6 عضو این اجلاس رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ظهر امروز یکشنبه 17 مهرماه بعد از 2 روز جلسات ترانزیتی ایران با کشور های حوزه آسیای میانه از جمله قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان، بیانیه همکاری ترانزیتی به امضای نمایندگان این 6 کشور رسید.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان بعد از امضای این بیانیه گفت: این اجلاس به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با توجه به شرایط منطقه موضوع ترانزیت بسیار تعیین کننده شده است و وزرا و نمایندگان کشور های شرکت کننده تصمیمات خوبی را اتخاذ کردند.

وی افزود: این اجلاس به ابتکار جمهوری اسلامی ایران از این به بعد هر 6 ماه یکبار برگزار می شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، کشور های عضو این اجلاس بر توسعه بخش ترانزیت، یکسان سازی تعرفه های ترانزیتی و صدور یکساله ویزای رانندگان ترانزیتی به عنوان بخشی از بیانیه امضا شده تاکید و به تفاهم رسیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای بیانیه ترانزیتی ایران با 6 کشور آسیای میانه

امضای بیانیه ترانزیتی ایران با 6 کشور آسیای میانه