مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 13:222022-10-09پزشكي

افزایش آمار اختلالات شنوایی در میان کارگران ایران


رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت از شیوع بالای کم شنوایی در میان کارگران خبر داد و گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در میان اقشار مختلف، -   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری، سعید محمودیان رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت معتقد است: اگر کارخانه ها و کارگاه ها نیز در این رابطه بررسی شوند، قطعا آمار اختلالات شنوایی بین کارگران افزایش خواهد یافت.

کاهش شنوایی ناشی از سروصدا، شایع ترین نوع کاهش شنوایی در بین کارگران است و بررسی آسیب های ناشی از سروصدا در کارگران کارخانجات صنعتی به عنوان گامی نخست برای یافتن راه حل مناسب جهت کاهش ضایعات ناشی از آن است.

به گفته محمودیان، یکی از مهم ترین برنامه های جاری نظام مراقبت سلامت در وزارت بهداشت نیز حفظ سلامت نیروی کار است که نظام سلامت کشور با همراهی و همکاری سازمان های ذیربط این رسالت سنگین را مدیریت می کند.

دومین چالش پیش روی کارگرانالناز حسینی، کارشناس بهداشت حرفه ای معتقد است بعد از کمردرد، افت شنوایی مهم ترین عارضه ای است که شاغلان گرفتار آن می شوند و این عارضه در میان میلیون ها کارگری که در طول ساعات کاری در معرض انواع سروصدا هستند، بیشتر است.

به گفته او، اگر سروصدای محیط کار کنترل نشود، می تواند منجر به از دست دادن دائمی شنوایی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آمار اختلالات شنوایی در میان کارگران ایران

افزایش آمار اختلالات شنوایی در میان کارگران ایران