مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 08:572022-10-09اقتصادي

ضرورت پیش بینی سامانه های جایگزین برای تأمین آب اصفهان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، حسین اکبریان مدیرعامل شرکت آبفا  استان اصفهان در اجلاس مدیریت منابع آب فلات مرکزی ایران با اشاره به چالش های سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت اسمی تونل این سامانه 7.

5 متر مکعب بر ثانیه، اما ظرفیت بهره برداری از آن 10 متر مکعب بر ثانیه است، امکان فرسودگی تونل 17 کیلومتری این سامانه وجود دارد و با توجه به کمبود 2.

5 متر مکعب بر ثانیه ای در زمان پیک مصرف، پیش بینی سامانه های جایگزین از منابع آب حوضه و یا خارج از حوضه زاینده رود باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به کدورت آب ورودی به تصفیه خانه آب اصفهان در زمان جاری شدن سیل تابستان سال جاری افزود: همین مشکل سبب شد تا خروجی تصفیه خانه کاهش پیدا کرده و برخی از مناطق استان با کمبود و افت فشار آب مواجه شوند و با تمهیدات پیش بینی شده بحران را پشت سر گذاشتیم.

اکبریان گفت: ظرفیت تأمین فعلی آب در طرح آبرسانی اصفهان بزرگ در سال جاری در حدود 14 متر مکعب بر ثانیه است که نسبت به سال گذشته 500 لیتر بر ثانیه افزایش پیدا کرده اما در همین مدت ظرفیت تولید از محل آب های زیرزمینی در حدود 600 لیتر بر ثانیه کاهش پیدا کرده است و چاه های فلمن نیز با ظرفیت 3.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت پیش بینی سامانه های جایگزین برای تأمین آب اصفهان

ضرورت پیش بینی سامانه های جایگزین برای تأمین آب اصفهان