مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 08:322022-10-09اجتماعي

بارش شهابی و ماه شکارچی در آسمان شب


بارش شهابی دراکونید آسمان شب را در 8 و 9 اکتبر (16 و 17 مهر) روشن می کند؛ ماه شکارچی (ماه کامل) نیز در این دو روز به اوج خود می رسد و نور شهاب سنگ ها را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از وبگاه علوم پرطرفدار (Popular Science)، بارش شهابی دراکونید آسمان شب را در 8 و 9 اکتبر (16 و 17مهر) روشن خواهد کرد.

در هنگام بارش شهابی دراکونید، میلیون ها سنگ کوچک و یخی که از دنباله دار پی 21-ژاکوبینی زینِر باقی مانده اند، با زمین برخورد می کنند.

بر اساس اعلام سازمان فضا و هوانوردی آمریکا (ناسا)، این دنباله دار که عرض آن 1.

24 مایل است هر 6 سال و نیم یک بار از مدار زمین عبور می کند و آخرین بار در سپتامبر 2018 به زمین نزدیک شده است.

متأسفانه، ماه شکارچی سالانه نیز در این دو روز به اوج خود می رسد و نور ماه کامل درخشان، نور شهاب سنگ های درخشان و خیره کننده را تا حدی تحت الشعاع قرار می دهد.

معمولاً، تماشاگران آسمان می توانند در طول دوره دراکونید در هر ساعت تقریباً 10 تا 20 شهاب را ببینند، اما امسال روشنی آسمان شب احتمالاً اجازه دیدن شهاب های زیادی را نمی دهد.

برای تماشای این بارش شهابی و بیشتر سرگرمی های مربوط به آسمان، قوانین مشابهی به کار گرفته می شود: به یک نقطه تاریک و دور از نورهای یک شهر یا شهرک بروید و حدود نیم ساعت صبر کنید تا با تاریکی ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش شهابی و ماه شکارچی در آسمان شب

بارش شهابی و ماه شکارچی در آسمان شب