مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مهر 1401 ساعت 11:322022-10-08فناوري

کنترل ماهواره خیام به طور کامل در دست متخصصان ایرانی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «عیسی زارع پور» در مراسم افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره های سنجش از دور (ساختمان خیام) در پایگاه فضایی ماهدشت، - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه تلاش ما این است که تا پایان دولت سیزدهم، شاهد ماهواره های بومی با دقت بالا باشیم و بتوانیم ماهواره های خودمان را با ماهواره بر های بومی به فضا بفرستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عیسی زارع پور  در مراسم افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره های سنجش از دور (ساختمان خیام) در پایگاه فضایی ماهدشت، با ابراز خوشحالی از بهره برداری از نخستین مرکز عملیات حرفه ای بهره برداری ماهواره سنجشی ایران در هفته جهانی فضا، افزود: نخستین بار است که داده های ماهواره ای خیام به شکل عملیاتی در ایران به بهره برداری رسیده است و امروز برای نخستین بار تصاویر دریافتی این ماهواره به نمایش گذاشته می شود.

وی گفت: به زودی امکان بهره برداری از تصاویر و داده های ماهواره خیام برای شرکت ها، ارگان ها و سازمان هایی که خدمات لازم را ارائه می کنند فراهم می شود.


وزیر ارتباطات تصریح کرد: امروز روز بزرگی در تاریخ فضایی است، زیرا برای نخستین بار به چنین تصاویر و داده هایی به طور مستقیم دسترسی داریم و کنترل ماهواره خیام به طور کامل در اختیار متخصصین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل ماهواره خیام به طور کامل در دست متخصصان ایرانی است

کنترل ماهواره خیام به طور کامل در دست متخصصان ایرانی است