مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مهر 1401 ساعت 10:022022-10-07سياسي

اعلام آمادگی ایران برای کمک به کاهش اثرات ریزگرد ها


عضو نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد گفت: ایران برای به حداقل رسانیدن اثرات ریزگرد ها آماده همکاری با کشور های منطقه و سازمان ملل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیما از نیویورک؛ علی حاجیلاری عضو نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد که در اولین نشست رسمی کمیته دوم هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل سخن می گفت با اشاره به طرح جامع ملی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدید های ناشی از بیابان زایی، خشکسالی و نیز تاثیرات زیانبار توفان ریزگرد ها، بر بهره گیری از ظرفیت ائتلاف سازمان ملل برای مقابله با توفان های گرد و غبار تاکید کرد.

این عضو نمایندگی ایران در سازمان ملل اضافه کرد: یکی از مهمترین چالش ها در کشور ما و بسیاری دیگر از کشور های منطقه، موضوع توفان های شن و گرد و غبار موسوم به ریزگردهاست و براساس گزارش های متعدد سازمان ملل و نیز کارگزاری های تخصصی آن، بیش از دو سوم کشور های جهان به نحوی با این چالش محیط زیستی دست به گریبانند.

در منطقه ی ما، سهم این معضل، به دلیل درهم تنیدگی مشکلات ناشی از خشکسالی، بیابان زایی، طرح های توسعه ای نامتوازن و بسیاری عوامل دیگر، بیشتر و پیچیده تر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی ایران برای کمک به کاهش اثرات ریزگرد ها

اعلام آمادگی ایران برای کمک به کاهش اثرات ریزگرد ها