مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مهر 1401 ساعت 17:072022-10-06اقتصادي

مازندران پایلوت الگوی کشت کشور است/ کشت پاییزه در مناطق میانبند تقویت شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران از جمله 10 استان کشور به عنوان پایلوت الگوی کشت و جزو 15 استان کشور در طرح جهش تولید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی کلیجی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد کشت پاییزه استان با بیان اینکه برخی محصولات مازندران بویژه برنج، مرکبات، طیور، کیوی و دانه های روغنی از مزیت های استان و کشور است که نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارند، گفت: کشت غلات هم در استان از کشت های غالب است و در کشت دوم و شبدر رتبه نخست کشور را داریم که در تامین علوفه و صنایع لبنی موثر است.

وی ادامه داد: مازندران از جمله 10 استان کشور به عنوان پایلوت الگوی کشت است و در این راستا طرح مواجه است و رونق خوبی دارد.

این مسوول اضافه کرد: افزایش سه برابری جهانی قیمت کودهای پایه سبب شد تامین و توزیع این کودها دچار مشکل شود که جای نگرانی دارد اما با اختصاص یارانه تولید این مشکل تا حدودی مرتفع خواهد شد و پیگیری ها برای حل این مشکل ادامه دارد.

عنایتی بیان کرد: کشاورزی قراردادی برنج در مازندران اجرا شد و بیشترین سطح، عملکرد و تولید را داشتیم اما در عملیات اجرایی به اهداف موردنظر دست پیدا نکردیم که قطعا اثرات خود را روی کشت پاییزه می گذارد چراکه کشاورزان از عدم خرید برنج گلایه مند هستند و از وزیر جها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران پایلوت الگوی کشت کشور است/ کشت پاییزه در مناطق میانبند تقویت شود

مازندران پایلوت الگوی کشت کشور است/ کشت پاییزه در مناطق میانبند تقویت شود