مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مهر 1401 ساعت 16:522022-10-06اقتصادي

ایران با ترانزیت و سوآپ نفت و گاز روسیه به هاب انرژی منطقه تبدیل می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، انجام شده است که سقف تفاهم نامه های آن تا 40 میلیارد دلار می رسد و این شرکت ها در میدان های نفت و گاز کشورمان سرمایه گذاری می کنند و هزینه های آن را  پس از بهره برداری از بخش تولید برداشت خواهند کرد.

* ایران پل انتقال فرآورده های نفتی و گازی روسیه وزیر نفت همکاری دو کشور ایران و روسیه در میدان های پارس شمالی، کیش و  فشارافزایی و عمان نیز تفاهم نامه هایی امضا کرده ایم و احداث خط لوله صادرات به این دو کشور همسایه به صورت مشترک میان ایران و روسیه انجام خواهد شد.

اوجی با اشاره به سوآپ فرآورده های نفتی نظیر بنزین در دریای خزر و نیز تهاتر اقلام غیرنفتی با نفت گفت: دو کشور قادر هستند تا 10 میلیون تن سوآپ فرآورده های نفتی و غیرنفتی داشته باشند که خوشبختانه تأسیسات زیربنایی آن وجود دارد.

وی همکاری ایران با کشورهای حوزه خزر در موضوع نفت و گاز و انرژی را راهبردی خواهند و افزود: قطع گاز صادرات روسیه به اروپا و تغییر شرایط بین المللی سبب شده تا ایران بتواند پل انتقال فرآورده های نفتی و گازی روسیه به سایر کشورها باشد و به قطب گازی منطقه تبدیل شود.

* ضرورت توسعه همکاری با کشورهای ساحلی خزر وزیر نفت به موضوع ترانزیت برق نیز اشاره و تصریح کرد: در این زمینه خطوط انتقال نیرو در کشور ظرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران با ترانزیت و سوآپ نفت و گاز روسیه به هاب انرژی منطقه تبدیل می شود

ایران با ترانزیت و سوآپ نفت و گاز روسیه به هاب انرژی منطقه تبدیل می شود