مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مهر 1401 ساعت 12:122022-10-06پزشكي

زنان بالای 40 سال مراقب این علائم خطرناک باشند


یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به شیوع بالای سرطان سینه در زنان، از همه بانوان خواست که با انجام یک معاینه فردی ماهانه نسبت به تشخیص زودهنگام این سرطان اقدام کنند.

- دکتر طراوت فاخری به مناسبت هفته مبارزه با سرطان (11 تا 17 مهر) از سرطان سینه به عنوان یکی از شایع ترین سرطان ها در میان زنان یاد کرد و افزود: تقریبا از هر 8 تا 9 زن یک نفر مبتلا به این نوع سرطان است و این نوع سرطان شیوع بالایی دارد.

وی با بیان اینکه عمده موارد ابتلا به این نوع سرطان از حدود 40 سالگی به بعد شروع می شود، گفت: توصیه می شود تمام زنان از این سن به بعد سالانه ماموگرافی و غربالگری این نوع سرطان را انجام دهند.

فاخری خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مهم سابقه ژنتیک توصیه می شود افرادی که در خانواده آنها سابقه ابتلا به این نوع سرطان وجود دارد بین 38 تا 40 سالگی یکبار ماموگرافی را انجام دهند.

این متخصص زنان و زایمان با تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام این نوع سرطان گفت: اگر سرطان سینه در مراحل اولیه که هنوز توده کوچک است تشخیص داده شود به راحتی و با برداشتن محدوده توده تا درصد بالایی قابل درمان است.

فاخری گفت: اما در مواردی که توده در یک سینه منتشر شده و یا هر دو سینه درگیر شده و یا توده هایی در زیر بغل و غدد لنفاوی مشاهده شود، قطعا کار درمان بسیار سخت خواهد بود و بیماری به ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان بالای 40 سال مراقب این علائم خطرناک باشند

زنان بالای 40 سال مراقب این علائم خطرناک باشند