مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مهر 1401 ساعت 11:072022-10-06بين الملل

پاسخ اتحادیه عرب به لندن: وضعیت قدس، تغییرناپذیراست


اتحادیه عرب و پارلمان عربی به اظهارات نخست وزیر انگلیس در خصوص انتقال احتمالی سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی واکنش نشان دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، لیز تراس که حدود یک ماه قبل دوره نخست وزیری خود در ، وی گفت، اتحادیه عرب هرگونه اقدام یکجانبه که مصداق نقض قانون بین الملل و وضعیت تاریخی و قانونی قدس باشد را رد می کند.

وی افزود، دولت انگلیس باید به راهکار دو دولتی به عنوان یک شیوه مورد توافق در راستای حل و فصل نهایی میان فلسطینی ها و اسراییلی ها پایبند باشد و هر اقدام غیرقانونی که در روند اجرای راهکار دو دولتی اخلال ایجاد کند، دست بردارد.

ابوالغیط در پایان دولت انگلیس را به در پیش گرفتن سیاست های عملی و برنامه هایی که منجر به پایان اشغالگری اسراییل و ایجاد دولت مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 شود، تشویق کرد.

پارلمان عربی پارلمان عربی نیز اظهارات لیز تراس را مردود خواند و اعلام کرد، وضعیت قانونی، تاریخی و دینی قدس قابل بازنگری نیست و هر اقدامی در این زمینه، نقض آشکار قانون بین الملل است.

پارلمان عربی افزود، انگلیس به عنوان صاحب بیانیه موسوم به بالفور عامل بدبختی ملت است.

هرگونه تغییری در وضعیت کنونی قدس راهکار دو دولتی را کنار می زند و رژیم اشغالگر و شهرک نشینان را به ادامه تعرض به ملت فلسطین و مقدس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ اتحادیه عرب به لندن: وضعیت قدس، تغییرناپذیراست

پاسخ اتحادیه عرب به لندن: وضعیت قدس، تغییرناپذیراست