مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 22:472022-10-04بين الملل

تأملی در تفکر و منش شیخ یوسف قرضاوی


شیخ یوسف قرضاوی فردی سیاسی نبود، اما تحت تأثیر فضا سازی ها و داد و ستدهای سیاسی قرار می گرفت و در زمان های مختلف متناسب با تحولات پر فراز و فرود منطقه غرب آسیا مواضع متناقضی را اتخاذ می کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک،یکی از مهم ترین اخبار مربوط به حوزه اندیشه و سیاست در سرزمین های اسلامی طی دو هفته گذشته خبر فوت ناگهانی شیخ یوسف قرضاوی ، مفتی قطری، اما مصری الاصل و رییس سابق اتحایه جهانی علمای مسلمین بود که در لابلای اخبار تحولات بین المللی تقریباً فراموش شد.

شیخ قرضاوی دارای سابقه مبارزاتی طولانی مدت با حکومت نظامیان بر مصر و بسیاری از رژیم های سیاسی حاکم بر کشورهای اسلامی بود و به جرأت می توان او را یکی از نظریه پردازان مهم جریان موسوم به بیداری اسلامی در دوره معاصر دانست.

در خصوص شخصیت این متفکر و مبارز جهان اسلام گفتگویی با دکتر سید هادی سید افقهی انجام شده که به شرح زیر می آید: -: لطفاً کمی در مورد شخصیت سیاسی شیخ یوسف قرضاوی و ارتباط تشکیلاتی و سیاسی او با اخوان المسلمین توضیح دهید؟ شخصیت آقای شیخ یوسف قرضاوی یک روشنفکر اسلامی به شمار می رود و در گونه شناسی شخصیت های جهان اسلام مخصوصاً مصر ایشان علیه جمال عبدالناصر یک سری موضع گیری سیاسی داشته و به همین دلیل است که در زمان جمال عبدالناصر به زندان افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأملی در تفکر و منش شیخ یوسف قرضاوی

تأملی در تفکر و منش شیخ یوسف قرضاوی