مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 16:372022-10-04اجتماعي

شناسایی 5 هزار کم شنوا و ناشنوا در البرز


بیش از 5 هزار نفر افراد دارای معلولیت شنوایی از خدمات بهزیستی البرز بهرمند می شوند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز، در بازدید از مرکز توانبخشی کم شنوای آوا بازدید کرد و گفت: در این مرکز اقدامات شایان توجهی انجام می پذیرد و هرساله بیش از 90 درصد مراجعین این مرکز که در سن پیش دبستانی هستند به مراکز آموزش عادی وارد می شوند.

وی افزود: در این مرکز خدماتی همچون توانبخشی شنیداری شامل گفتار درمانی، آموزش شنیداری و کلاس های آموزشی ارائه می گردد، همچنین این مرکز از رویکرد خانواده محور استفاده میکند و کودکان نوپا به همراه مادران خود در کلاس حاضر می شوند تا از خدمات توانبخشی در قالب بازی و آموزش های غیرمستقیم برخوردار شود.

مدیرکل بهزیستی البرز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص افراد ناشنوای تحت پوشش بهزیستی، افزود: اکنون 5 هزار و 109 نفر دارای مشکل شنوایی تحت پوشش بهزیستی استان البرز هستند که از کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی، دانشجویی، هزینه موردی، هزینه درمان و کمک هزینه ایاب و ذهاب برخوردار می شوند.

وی بیان کرد: استخدام سه درصد از افراد دارای معلولیت و وام اشتغال، برخورداری والدین شاغل دارای فرزند معلول شدید و خیلی شدید از معافیت مالیاتی و پرداخت مستمری به تعداد 2 هزار و 688 نفر از دیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 5 هزار کم شنوا و ناشنوا در البرز

شناسایی 5 هزار کم شنوا و ناشنوا در البرز