مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 12:172022-10-04اقتصادي

ثبت اختراعی جدید در صنعت برق


دستگاه «جلوگیری از تخریب دومینوی باطری های ups با کمک دتکتور» ثبت اختراع شد.

- محمدعلی حسنی، مخترع سمنانی و کارشناس مسؤول شبکه و ارتباطات شرکت توزیع برق استان سمنان در تشریح اختراع خود در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: گواهی نامه اختراع با عنوان جلوگیری از تخریب دومینوی باطری های ups با کمک دتکتور از سوی اداره ثبت اختراعات صادر شد.

وی بیان کرد: در سیستم های برق اضطراری ups و تجهیزاتی که از باطری های سری یا موازی استفاده می کنند، اگر حداقل یک باطری معیوب شود، سایر باطری ها به تبعیت از آن مورد تخریب قرار می گیرند که به این عمل پدیده دومینوی تخریب باطری ها می گویند.

حسنی با اشاره به اینکه باطری های به کار گرفته شده در یک سیستم برق اضطراری همیشه تا زمان تعیین شده سالم نیستند و برحسب تفاوت های ساخت، یک باطری زودتر از عمر نهایی خود معیوب می شود، گفت: باطری های سری شده ups تحت ولتاژ مشخص شارژ می شوند و کاهش ولتاژ یک باطری موجب تغییر و اعمال ولتاژ بیشتر روی باطری های دیگر می شود.

این مخترع سمنانی افزود: به دلیل عدم افزایش ولتاژ هر باطری به بیش از 8/13 ولت انرژی صرف شده، موجب تلف توان و تولید گرما تا مرحله ای که باطری های دیگر به ترتیب ضعفی که دارند معیوب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اختراعی جدید در صنعت برق

ثبت اختراعی جدید در صنعت برق