مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 12:272022-10-03پزشكي

راه اندازی دانشگاه سالمندی در کشور


رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت از راه اندازی دانشگاه های سالمندی تحت عنوان دانشگاه نسل سوم سنی برای بهره مندی و توانمندی سالمندان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محسن شتی، رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت با حضور در برنامه گفتگوی اجتماعی در مورد روز جهانی سالمند گفت:  در راستای اهداف سند ملی سالمندان کشور و با هدف ارتقای خود مراقبتی و کیفیت زندگی سالمندان دانشگاه سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده که سالمندان می توانند در کلاس های مختلف با عناوین  مختلف شرکت کنند.

وی افزود: وزارت بهداشت بعد از ابلاغ سند ملی سالمندان برنامه های متفاوتی را در قالب 52 پروژه شروع کرد که تا کنون28 پروژه آن اجرایی شده است و 18 پروژه در حال اجرا و 8 پروژه نیز به دلایل مختلف متوقف شده است.

شتی اظهار کرد: ارائه مراقبت های رایگان و پیشگیرانه به سالمندان و پیگیری تغذیه سالم، جلوگیری از بیماری های سخت، جلوگیری از افسردگی سالمند، تدوین خدمات و ارائه بسته آموزشی برای مراقبت از سالمندان، بازنگری بسته خدمات قدیمی پزشک و ارائه بسته مداخلات طب ایرانی برای مشکلات شایع سالمندان را از جمله برنامه های اجرا شده عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی دانشگاه سالمندی در کشور

راه اندازی دانشگاه سالمندی در کشور