مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 10:172022-10-03بين الملل

سعدالله زارعی: آمریکایی ها فهمیده اند نباید با ایران قدرتمند دربیفتند


اگر همچنان موضوع ایران یکی از محورهای اصلی موردبحث روی میز آمریکا و اروپاست، به واسطه قدرت کشورمان است و آمریکایی ها در جمع بندی خود به این نتیجه رسیده اند که با این ایران قدرتمند نمی توانند دربیفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، سعدالله زارعی، تحلیلگر مسائل بین الملل درباره تبادل نمازی ها و آزادسازی منابع ایران گفت: معتقدم آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که به توافق کم در برابر کم رضایت دهند، چراکه این موضوع برای کشوری مثل ایالات متحده که ادعای ابرقدرتی دارد، خیلی تحقیرآمیز است که اتباعش در کشور دیگری زندانی باشند.

این مسأله اقتدار آنها را زیر سؤال می برد، هرچند آمریکایی ها در دنیا شبکه ای از جاسوسان را دارند و زندانی بودن دو جاسوس آنها برای مدتی طولانی این شبکه را دچار ارتعاش و ناامنی می کند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان این که مقامات آمریکایی با توجه به ارتقای سطح قدرت و نفوذ ایران در منطقه درپی تغییر فاز تعامل با جمهوری اسلامی هستند، تاکید کرد: ایالات متحده در طول چهار دهه گذشته در عرصه برخورد با ایران، فضاهای مختلف را اعم از تغییر نظام سیاسی یا رویکرد سیاست خارجی تجربه کرده اند و درنهایت به این نتیجه رسیده اند که باید از روش های متداول پیشین در حوزه سیاست خارجی فاصله بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سعدالله زارعی: آمریکایی ها فهمیده اند نباید با ایران قدرتمند دربیفتند

سعدالله زارعی: آمریکایی ها فهمیده اند نباید با ایران قدرتمند دربیفتند