مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 09:372022-10-03سياسي

تنش زدایی و انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قزاقستان


به اعتقاد کارشناس سیاسی روس، مهم ترین هدف اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قزاقستان فراهم کردن زمینه برای کاهش تنش های سیاسی داخلی است.

- الکساندر کنیازف کارشناس سیاسی و پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات بین المللی دانشگاه روابط بین المللی مسکو وابسته به ضمن یادداشتی که در اختیار خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس گذاشت، دیدگاه های خود را در مورد دلایل اعلام انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی قزاقستان مطرح کرد.

   در این یادداشت آمده است: موضوع برگزاری انتخابات زودهنگام و تغییر دوره ریاست جمهوری که ضمن ارائه پیام جدید قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان به پارلمان این کشور مطرح شد، ارزیابی های مختلفی را بر جا گذاشته است.

از یک سوی، دوره فعلی ریاست جمهوری تاکایف در تابستان سال 2024 به پایان می رسد و برگزاری انتخابات زودهنگام را می توان به اصطلاح اقدام پیشگیرانه عنوان کرد زیرا در انتخابات زودهنگام که قرار است در پاییز سال جاری میلادی دایر شود، در حقیقت برای تاکایف هیچ رقیب جدی وجود نخواهد داشت.

بنابراین تجدید اعتماد مردم از طریق انتخابات به تاکایف این فرصت را می دهد تا در میان مدت از تنش های غیر ضروری در فضای سیاسی داخلی فاصله بگیرد و علاوه بر آن مشروعیت کامل خود را در برابر بازیگران علاقه مند خارجی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش زدایی و انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قزاقستان

تنش زدایی و انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قزاقستان