مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 08:322022-10-03اقتصادي

معافیت مالیاتی صنایع برای دانش بنیان شدن/ جای «تحقیق و توسعه» کجاست؟


فعالیت های توسعه ای بنگاه های اقتصادی یکی از مهم ترین ورودی ها برای نوآوری در اقتصاد هر کشوری است اما برخی از کارشناسان معتقدند تحقیق و توسعه نباید در داخل بنگاه های اقتصادی انجام گیرد و پایگاه اصلی آن دانشگاه ها و پژوهشگاه ها است.

- گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ فعالیت های تحقیق و توسعه بنگاه های اقتصادی در هر کشور مهم ترین ورودی های نوآوری و رشد اقتصادی مبتنی بر دانش در آن کشور است  و حمایت هدفمند و هوشمند از تحقیق و توسعه این بنگاه ها، می تواند منجر به افزایش فعالیت های تحقیق و توسعه این بنگاه ها، تولید فناوری های جدید، افزایش بهره وری و در نهایت تولید ثروت از دانش و رشد اقتصادی کشور شود.

با این وجود نظراتی در بین برخی از کارشناسان وجود دارد که تحقیق و توسعه نباید در داخل بنگاه های اقتصادی انجام گیرد و پایگاه اصلی آن دانشگاه ها و پژوهشگاه ها است.

در پاسخ باید گفت در دسته بندی مرسوم انجام فعالیت های تحقیق و توسعه در سطح ملی، چهار بخش، دولت، آموزش عالی، بنگاه های اقتصادی و مؤسسات غیرانتفاعی خصوصی متمایز می شوند که در این میان مطالعات بین المللی نشان می دهد که هزینه های تحقیق و توسعه در بخش بنگاه های اقتصادی (مقصود از بنگاه های اقتصادی تمامی بنگاه های دولتی و خصوصی در بخش کسب وکار است) تأثیر بیشتری بر ارتقای نوآوری و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معافیت مالیاتی صنایع برای دانش بنیان شدن/ جای «تحقیق و توسعه» کجاست؟

معافیت مالیاتی صنایع برای دانش بنیان شدن/ جای «تحقیق و توسعه» کجاست؟