مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 21:022022-10-02بين الملل

دادگاه قانون اساسی روسیه اسناد الحاق مناطق جدید را تایید کرد


دادگاه قانون اساسی روسیه اسناد الحاق دو جمهوری منطقه «دونباس» به همراه دو منطقه «خرسون» و «زاپوریژیا» از اوکراین به خاک روسیه را تایید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادگاه قانون اساسی در روز جمعه تا زمان تصویب از سوی پارلمان روسیه اعمال می شوند.

به نوشته خبرگزاری تاس، رییس جمهور روسیه چهار معاهده پیوستن مناطق جدید به خاک روسیه را برای تصویب به مجلس دومای دولتی روسیه فرستاد.

در متن این معاهدات پیوستن این مناطق به روسیه و شکل گیری موجودیت های جدید در این کشور تصریح شده است.

پوتین همچنین سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه دولتش و یِوگنی ایوانوف ، معاون او را به عنوان نمایندگان رسمی خود برای فرآیند تصویب معاهدات پیوستن این چهار منطقه جدید به روسیه در پارلمان منصوب کرد.

همچنین پوتین در یک حکم دیگر آندری کلیشاس ، رییس کمیته وضع قوانین اساسی و دولت سازی در شورای فدراسیون روسیه به همراه پاول کراشنینیکوف رییس همین کمیته در مجلس دومای دولتی را به عنوان نمایندگان رسمی رییس جمهور روسیه در امر بررسی تدوین قوانین اساسی فدرال مربوط به مناطق جدید منصوب کرد.

مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا در بازه 23 تا 27 سپتامبر 2022 ( اول تا پنجم مهر 1401 ) همه پرسی با موضوع پیوستن به خاک روسیه برگزار کردند که در جریان این همه پرسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه قانون اساسی روسیه اسناد الحاق مناطق جدید را تایید کرد

دادگاه قانون اساسی روسیه اسناد الحاق مناطق جدید را تایید کرد