مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 16:372022-10-02اقتصادي

500 هکتار از مزارع نهاوند زیر کشت کلزا قرار گرفته است


با فرا رسیدن فصل کشت کلزا در این شهرستان، کار کاشت این محصول استراتژیک در سطح بیش از 500 هکتار از مزارع شهرستان انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، علی مروت امیری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان نهاوند قطب اصلی تولید کلزا در استان است که با تولید متوسط سالانه 2 هزار و 500 تن کلزا بیش از 60 تن محصول تولیدی استان را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه برنامه وزارت جهاد در شرایط کنونی خشکسالی توسعه کشت های کم آب بر است اضافه کرد: دانه روغنی کلزا با مصرف آب بسیار پایین با وجود 45 درصد روغن در دانه آن باعث افزایش 25 درصد تولید محصولات در سال های بعدی می شود.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند به مزایای کشت کلزا اشاره کرد و افزود: محصول کلزا علاوه بر اینکه می تواند کشور را از واردات دانه های روغنی بی نیاز کند، باعث افزایش درآمد برای کشاورزان نیز می شود که این مساله باعث استقبال کشاورزان از این کشت می شود.

وی با بیان اینکه کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که توسعه آن می تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کند خاصیت سازگاری با محیط، ارزش تناوبی بالا، کنترل علف های هرز، استفاده بهینه از رطوبت و بارندگی، مقاوم به سرما، برداشت زودهنگام و در نتیجه آماده شدن زمین برای کشت دوم و داشتن 40 درصد روغن بسیار باکیفیت را از دیگر مز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

500 هکتار از مزارع نهاوند زیر کشت کلزا قرار گرفته است

500 هکتار از مزارع نهاوند زیر کشت کلزا قرار گرفته است