مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 09:522022-10-02سياسي

انتشار «حقوق سیاسی بشر از نگاه فقه سیاسی» کتابی که به 5 حق مهم می پردازد


کتاب «حقوق سیاسی بشر از نگاه فقه سیاسی» اثر روح الله شریعتی است که به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب حقوق سیاسی بشر از نگاه فقه سیاسی اثر روح الله شریعتی است که به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در 403 صفحه منتشر شد.

کتاب حاضر با هدف بررسی فقهی حقوق سیاسی بشر به پنج حق سیاسی مهم پرداخته است و در هر یک از این حق ها دو رویکرد مثبت و منفی فقهی با توجه به مستندات هر رویکرد و دیدگاه های فقیهان برای بهره مندی دانشجویان و طلبه های علوم دینی تهیه شده است.

ساختار اثر این اثر در سه بخش تألیف شده است؛ در بخش اول که به مفاهیم و کلیات اختصاص یافته، در سه فصل و 9 گفتار مبنا و خاستگاه حقوق، منبع و شناسایی حقوق بشر، اهداف حقوق سیاسی بشر، نگاه کلی به کنوانسیون های بین المللی حقوق سیاسی بشر، موضوع شناسی مصادیق حقوق بشر، حق تبعیض عقیده و بیان، حق مشارکت سیاسی، حقوق اقلیت ها، حق تشکیل مجامع و انجمن ها و احزاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نویسنده در دومین بخش از این اثر که با عنوان مبانی فقهی، حقوق سیاسی بشر نگارش یافته، در سه فصل و دو گفتار به بیان حق و تکلیف در فقه، مبانی اسلامی حقوق سیاسی بشر (با دو رویکرد مثبت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار «حقوق سیاسی بشر از نگاه فقه سیاسی» کتابی که به 5 حق مهم می پردازد

انتشار «حقوق سیاسی بشر از نگاه فقه سیاسی» کتابی که به 5 حق مهم می پردازد