مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 15:222022-10-01بين الملل

تایوان از تحرکات تازه نظامی چین خبر داد


وزارت دفاع تایوان در ادامه اطلاع رسانی خود درباره تحرکات نظامی چین، آماری درباره شمار جنگنده ها و کشتی های جنگی در اطراف این جزیره ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش های هشدارهای چین، دیگر مقام های آمریکایی و غربی هم به این جزیره رفته اند.

مقام های چین با هشدار درباره دخالت های غربی ها در امور داخلی خود و همچنین هشدار به جدایی طلبان تایوانی، از عزم پکن برای دفاع از منافع و حاکمیت سرزمینی خود خبر داده و طی هفته های اخیر با پرواز جنگنده ها بارها قدرت نمایی کرده اند.

مقام های آمریکا و برخی از متحدانش ضمن سفر به تایوان، با اقداماتی از قبیل عبور ناوهای خودشان از تنگه تایوان همچنان در حال تحریک چین هستند.

پیش از این بارها ارتش چین در واکنش به این اقدامات اعلام کرد نیروهای مسلح چین در آمادگی کامل هستند.

تایوان بخشی از چین محسوب می شود که ادعاهای جدایی طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به رسمیت نمی شناسند.

پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می کند و سیگنال های نادرستی به نیروهای جدایی طلب تایوان ارسال می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایوان از تحرکات تازه نظامی چین خبر داد

تایوان از تحرکات تازه نظامی چین خبر داد