مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 11:022022-10-01سياسي

تحقق ایرانِ جوان از وعده تا عمل؛ سیاست هایی که ضمانت اجرا می خواهد


نگرانی نسبت به آینده ایران و تلاش برای داشتن جامعه ای جوان، پویا و فعال دغدغه ای همگانی است که بدون شک عزمی همگانی هم نیاز دارد تا شعار زیبای ایران جوان بمان تحقق یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، جوانی جمعیت دغدغه ای که چند سالی است بسیار مورد توجه قرار گرفته و خط مشی فعالیت های مختلف بر آن معطوف شده است.

شاید در دهه 60 و 70 که خانواده ها به واسطه از دست دادن فرزندانشان در جنگ بیشتر زاد و ولد کردند و شرایط نامناسب جامعه پس از جنگ سبب شد سیاست فرزند کمتر زندگی بهتر لحاظ شود؛ اما پس از گذشت مدتی و حدودا در دهه 80 با کاهش شدید زاد و ولد در کشور و تمایل خانواده ها به تک فرزندی سبب شد آمار جمعیت جوان و نیروی فعال کشور رو به کاهش آمده و جمعیت ایران به سمت کهنسالی پیش برود.

رهبر معظم انقلاب نیز در بحث جمعیت به صراحت عنوان کردند که سیاست کاهش جمعیت سیاست غلط و اشتباهی بود و حالا با در نظر گرفتن مشوق ها باید جبران شود.

از این رو قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی، در یک کمیسیون مشترک بررسی شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت 7 سال، در دهم آبان 1400 به تأیید شورای نگهبان رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق ایرانِ جوان از وعده تا عمل؛ سیاست هایی که ضمانت اجرا می خواهد

تحقق ایرانِ جوان از وعده تا عمل؛ سیاست هایی که ضمانت اجرا می خواهد