مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 07:122022-10-01بين الملل

روسیه قطعنامه شورای امنیت را وتو کرد


روسیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت همه پرسی الحاق سرزمین های شرق اوکراین را وتو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از آناتولی، مسکو روز جمعه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت همه پرسی الحاق سرزمین های شرق اوکراین به سرزمین های فدرال روسیه را وتو کرد.

10 عضو شورای امنیت به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و آلبانی برای محکوم کردن جدایی شرق اوکراین رأی مثبت دادند و چین، هند، برزیل و گابن نیز رأی ممتنع به قطعنامه مذکور صادر کردند.

لیندا توماس گرینفیلد ، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، در این باره گفت: این (قطعنامه) همه پرسی غیرقانونی در شرق اوکراین را محکوم می کند.

از همه کشورها می خواهم که هیچ کشور تغییرات اوکراین را به رسمیت نشناسند، چون این قطعنامه مستلزم آن است که روسیه بلافاصله نیروهای خود را از اوکراین خارج کند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد که چهار منطقه اوکراین یعنی دونتسک، لوهانسک، زاپوریژژیا و خرسون را با درخواست اهالی آن مناطقو پس از اعلام نتایج همه پرسی به سرزمین های فدرال روسیه الحاق می کند.

همه پرسی برگزار شده در شرق اوکراین برای الحاق به روسیه به طور گسترده ای توسط جامعه بین المللی محکوم شده و کشورهای اروپایی و ایالات متحده اعلام کردند که این انتخابات را به رسمیت نمی شناسن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه قطعنامه شورای امنیت را وتو کرد

روسیه قطعنامه شورای امنیت را وتو کرد