مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 00:322022-09-30سياسي

روایت سردار صفوی از یک دیدار/ امام گفت: فرمانده کل قوا، خداست!


«با توجه ‏به سرکشی رودخانه اروند، نگران بودیم که مثلا اگر ما چند هزار نفر نیرو را از ‏‎‎‏این رودخانه عبور بدهیم چه خواهد شد؟»؛ این را سردار رحیم صفوی درباره عملیات والفجر8 تعریف کرده و بعد گفته که چه شد.

- گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: عملیات والفجر8 که عملیات فاو نیز نامیده می شود اواخر سال 1364 برای تصرف شبه جزیره فاو و تسلط بر اروندرود در دوران دفاع مقدس انجام شد و ماجرایش این بود: می توان این عملیات را بزرگ ترین پیروزی در عملیات های تهاجمی ایران در جنگ ایران و عراق دانست.

در نتیجه این عملیات ایران بر سواحل اروند، ساحل شمالی خور عبدالله و شبه جزیره فاو مسلط شد و راه ورود عراق به خلیج فارس از طریق فاو مسدود شد؛ رمز عملیات یا فاطمه الزهرا (س) بود.

عملیات والفجر8 به این سادگی ها نبود و سردار یحیی رحیم صفوی تعریف کرده است: با توجه به سوابقی که در عدم موفقیت رزمندگان در‏‎‎‏عبور از رودخانه های دجله و فرات در عملیات بدر و خیبر داشتیم و با توجه‏‎‎‏به سرکشی رودخانه اروند، نگران بودیم که مثلا اگر ما چند هزار نفر نیرو را از ‏‎‎‏این رودخانه عبور بدهیم چه خواهد شد؟ از طرفی برای تثبیت مواضع‏‎‎‏ تصرف شده هم در مقابل خود، دشمن و در پشت سر، رودخانه را داشتیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت سردار صفوی از یک دیدار/ امام گفت: فرمانده کل قوا، خداست!

روایت سردار صفوی از یک دیدار/ امام گفت: فرمانده کل قوا، خداست!