مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مهر 1401 ساعت 10:272022-09-30اقتصادي

آغاز کاشت محصول سیر طارم/ پیش بینی برداشت 52 هزار تن محصول سیر


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از آغاز کاشت محصول سیر در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی 1401-1402 حدود 52 هزار تن محصول سیر برداشت و روانه بازار شود.

- فرهاد اکبری، مدیر جهاد کشاورزی طارم در گفت وگو با فارس، با اشاره به آغاز کاشت محصول سیر در این شهرستان اظهار کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی 1401_1402 ، حدود یک هزار و 300 هکتار از اراضی زراعی این منطقه به کشت سیر اختصاص یابد، که  از این میزان سطح، حدود 52 هزار تن محصول سیر برداشت و روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم  هزا رو 500 بهره بردار کشاورز طارمی به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند، گفت: همه ساله کاشت این محصول از دهه اول مهر ماه شروع و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه  برداشت سیر در این شهرستان از اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه انجام می شود، افزود:  ارقام مورد کشت در این شهرستان شامل سیر صورتی و قرمز است.

اکبری در رابطه با حمایت جهاد کشاورزی از بهره برداران محصول سیر گفت: تامین نهاده های مورد نیاز، برگزاری برنامه های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدید های کارشناسی و ارائه توصیه های فنی و همچنین تلاش در جهت تنظیم بازار فروش از جمله اقدامات انجام گرفته توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص محصول س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کاشت محصول سیر طارم/ پیش بینی برداشت 52 هزار تن محصول سیر

آغاز کاشت محصول سیر طارم/ پیش بینی برداشت 52 هزار تن محصول سیر