مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 17:072022-09-28اقتصادي

پیش بینی برداشت 11 هزار تن گردو در نهاوند


علی کمالی نژاد رییس اداره باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: با آغاز برداشت محصول گردو از باغات نهاوند پیش بینی می شود امسال 11 هزار تن گردو در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

  وی افزود: شهرستان نهاوند قطب اصلی کشاورزی و باغداری استان است که سالانه صدها هزار تن انواع محصولات باغی و یا کشاورزی از آن وارد بازار مصرف داخل و یا خارج کشور می شود.

رییس اداره باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند ادامه داد: گردوی تولیدی نهاوند یکی از باکیفیت ترین محصولات تولیدی استان است که به لحاظ طعم و چربی، بازار مصرف طور مغز خشک به کشورهای همسایه صادر می شود که می تواند صرفه اقتصادی این محصول را برای کشاورزان بالا ببرد.

کمالی نژاد اصلاح نژادی را یکی از راهکارهای انجام شده برای ارتقای کیفیت محصول گردو عنوان کرد و افزود: افزایش بهره وری و میانگین تولید در شرایط فعلی کشور از مهمترین دغدغه های ما در حوزه باغداری است که با استفاده از شیوه مدرن باغداری و اصلاح نژاد امکان پذیر است.

وی به اقدامات انجام گرفته در راستای اصلاح نژادی محصول گردو اشاره کرد و گفت: به منظور اصلاح نژاد گردو در زمینه سفیدتر شدن مغز و نازکتر شدن پوست گردو تاکنون چندین هزار اصله گردو طی سال های گذشته پیوندک زنی و سرشاخه کاری شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 11 هزار تن گردو در نهاوند

پیش بینی برداشت 11 هزار تن گردو در نهاوند