مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 12:172022-09-28اقتصادي

شاه کلید رشد شرکت های پتروشیمی در دستان دولت


به منظور بهبود وضعیت صنعت پتروشیمی در بخش متانول، بایستی قیمت گذاری خوراک گاز تعدیل و به منظور اقبال سرمایه گذاران به گروه اوره ساز، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، صنعت پتروشیمی از مهم ترین صنایع بورسی است که بخش قابل توجهی از ارزش بازار سرمایه را به خود اختصاص داده است.

با وجود ارزندگی سهم های پتروشیمی از نگاه تحلیلی، اما این صنعت نیز مانند سایر صنایع، این روزها مورد اقبال سرمایه گذاران نیست.

در مورد مشکلات پیش روی این صنعت به تازگی مدیرعامل شرکت پتروشیمی زاگرس ابراز امیدواری کرده که فرمول پیشنهادی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی به وزارت نفت، در هیئت دولت و نهادهای تصمیم گیرنده مورد موافقت قرار بگیرد و قیمت خوراک سوخت و گاز آنان، به خصوص شرکت های متانول ساز اصلاح شود.

فرهنگ حسینی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) در این خصوص، بیان کرد: صنعت پتروشیمی همواره یکی از صنایع با سودآوری پایدار در بازار شمرده می شود.

با این حال اتفاقات سال های اخیر، اقبال به این گروه را کاهش و در عین حال سودآوری در صنعتی که مزیت نسبی کشور است را تحت تاثیر قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاه کلید رشد شرکت های پتروشیمی در دستان دولت

شاه کلید رشد شرکت های پتروشیمی در دستان دولت