مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 11:422022-09-28پزشكي

عقب ماندگی 50 ساله ایران در برنامه سالمندی!


رییس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با بیان اینکه 9 میلیون و 300 هزار سالمند در کشور وجود دارد،گفت:عقب ماندگی 50 ساله در اجرای برنامه های سالمندی در کشور داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،احمد دلبری ،رییس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی سالمند با اشاره به برگزاری همایش این روز در 9 مهر گفت: 9میلیون و 300 هزار نفر سالمند در کشور وجود دارد و انجمن علمی سالمندان به دنبال رفع مشکلات سالمندان است.

وی ادامه داد: عقب ماندگی 50 ساله در برنامه سالمندی در کشور داریم؛در حالی که در برنامه های سوم تا ششم توسعه به صراحت آمده تا سازمانهای متولی ورود جدی کنند اما متاسفانه کار چندانی نشده است.

رییس مرکز تحقیقات سالمندی با بیان اینکه 18 سال از شروع نوشتن سند ملی سالمندی می گذرد، افزود: این در حالی است که دو سال قبل برای دومین  بار  سند رونمایی شد اما باز هم پس از رونمایی متاسفانه برای اقدام این سند تقسیم کاری نوشته نشده است.

دلبری با بیان اینکه نگران این هستیم که سالمندی به یک چالش چه بسا ابر بحران در آینده نه چندان دور تبدیل شود،در پاسخ به پرسش فارس درباره وضعیت بیماری های مختلف در سالمندان، خاطرنشان کرد: میانگین امید به زندگی در ایران بالاتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب ماندگی 50 ساله ایران در برنامه سالمندی!

عقب ماندگی 50 ساله ایران در برنامه سالمندی!