مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 11:222022-09-28سياسي

تعیین 39 موضوع اولویت دار ملی در کشور با طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری


«طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری» یکی از پروژه هایی است که با استفاده از ظرفیت های علمی و فناورانه به دنبال پاسخ گویی به نیازها متناسب با بوم و فرهنگ هر منطقه از کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری که اجرای به عهده دارد؛ اقدامی است برای هماهنگ سازی و افزایش بهره وری ظرفیت ها و فعالیت های حوزه فناوری زیستی در سطح کشور، تعیین اولویت های تحقیقاتی دانشگاه‎ ها و مراکز تحقیقاتی و یکپارچه سازی اقدامات با هدف جلوگیری از تعدد تحقیقات روی موضوعات واحد و نیز شناسایی موضوعات و چالش های مهم کشور.

ستاد توسعه زیست فناوری که حمایت، هدایت و هماهنگی موسسات و مراکز فعال و مرتبط با زیست فناوری را بر عهده دارد در تلاش است با استفاده از ظرفیت های فکری نسبت به تهیه اطلس ظرفیت های علمی و فناورانه حوزه زیست فناوری در کشور اقدام کند.

طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری هم با همین هدف تهیه و تدوین شده است.

بر اساس این طرح؛ 39 موضوع اولویت دار ملی در کشور تعیین و مشخص شده است.

موضوعاتی چون تولید تجهیزات زیست فناوری ، مدیریت پسماندهای جامد صنعتی و فروشویی زیستی ، زیست پالایی پساب های صنعتی و خاک های آلوده ، کیت های تشخیص بیماری های مهم گیاهی و دامی ، واکسن های دام، طی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین 39 موضوع اولویت دار ملی در کشور با طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری

تعیین 39 موضوع اولویت دار ملی در کشور با طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری