مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 10:022022-09-28سياسي

«من مرتضی قربانی نیستم» کتابی درباره فرمانده ای که اشتباهی اسیر شد


نخستین چاپ کتاب «من مرتضی قربانی نیستم» به قلم علی هاشمی توسط انتشارات کاشف علم روانه بازار کتاب خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، روایت دوران اسارت حاج عباس جعفری یکی از فرماندهان محورهای عملیاتی لشکر5 نصر در عملیات خیبر  در کتاب من مرتضی قربانی نیستم به قلم علی هاشمی به رشته تحریر در آمده و توسط نشر کاشف علم منتشر و در هفته دفاع مقدس سال جاری رونمایی می شود.

عباس جعفری یکی از فرماندهان محورهای عملیاتی لشکر 5 نصر است که در عملیات خیبر به اسارت دشمن درآمده و او را به جای مرتضی قربانی فرمانده لشکر 5 نصر تحت شکنجه قرار می دهند تا از وی اعتراف بگیرند.

عباس جعفری یک سال بعد از اسارت در اردوگاه موصل به عنوان مسئول شورای مخفی اردوگاه انتخاب می شود و اغلب امور مربوط به اسرا توسط این شورا برنامه ریزی و تصمیم گیری می شود.

چند سال بعد او و تعدادی دیگر را به جرم مضروب کردن یکی از جاسوسان به اردوگاه دیگری منتقل و در چندین مرحله در سلول های انفرادی بغداد زندان می شود و این آغازی برای جابجا شدنش در اردوگاه های دیگری چون کمپ شش و نه و هفده است.

  علی هاشمی نویسنده این کتاب، روایت خاطرات این فرمانده آزاده را در اردوگاه های مختلف با نقل برخی خاطرات جنگ و ایام زندگی در شهر، به هم تلفیق کرده و جنبه ادبی خاصی از روایت گری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«من مرتضی قربانی نیستم» کتابی درباره فرمانده ای که اشتباهی اسیر شد

«من مرتضی قربانی نیستم» کتابی درباره فرمانده ای که اشتباهی اسیر شد