مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 08:172022-09-28سياسي

وقفی بودن عرصه معدن مس سونگون/ در حال پیگیری از محل قضایی هستیم


مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان آذربایجان شرقی از وقفی بودن عرصه معدن مس سونگون خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدشهاب الدین حسینی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به موضوع وقفی بودن عرصه معدن مس سونگون، اظهار کرد: روستای سونگون یک عرصه وقفی است اما با توجه به این که معادن بر اساس قانون جزو انفال و از آن بیت المال هستند، یک تداخلی در این خصوص وجود داشت که در حال پیگیری از محل قضایی هستیم و به نظر می رسد که تنها راه حل این موضوع تنظیم اجاره نامه خواهد بود.

وی با اشاره به وجود بیش از 4 هزار وقف و بیش از 20 هزار رقبه در استان، گفت: امسال بیش از 50 وقف جدید در استان ثبت شده و آذربایجان شرقی در این حوزه جزو استان های برتر کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به هدف سازمان اوقاف در راستای مردمی سازی وقف در کشور، گفت: برای موقوفات سطح استان، امین نصب می شود که این امین موقوفات از میان مردم بوده و اجازه اداره صفر تا 100 موقوفه را خواهند داشت؛ هم چنین بیش از 1500 قنات وقفی در استان احیا شده و برای آن ها امین آب نصب شده است.

  وی در ادامه در خصوص اقدامات این اداره کل در دوران کرونا نیز خاطرنشان کرد: توزیع بیش از 100 هزار بسته معیشتی، بیش از 3000 غذای گرم، ذبح بیش از 232 قربانی، بخشش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقفی بودن عرصه معدن مس سونگون/ در حال پیگیری از محل قضایی هستیم

وقفی بودن عرصه معدن مس سونگون/ در حال پیگیری از محل قضایی هستیم