مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 19:422022-09-27اجتماعي

کانون های بیابانی، صنایع و خودروها مقصران آلودگی هوای اصفهان


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: علت آلودگی هوای شهر اصفهان در 6 ماهه اول سال کانون های بیابانی و در 6 ماهه دوم سال صنایع و خودروها هستند.

- منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه علت آلودگی هوای شهر اصفهان در 6 ماهه اول سال کانون های بیابانی و در 6 ماهه دوم سال صنایع و خودروها هستند، اظهار داشت: کانون های گرد و غبار به علت عدم بارش و رها شدن بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سبب شده که به صورت نقطه ای گرد و غبار بلند شود.

وی با بیان اینکه در کویرهای استان های سمنان، قم، خراسان جنوبی و یزد که هم مرز با استان اصفهان هستند، باید طرح های بیابان زدایی اجرا شود، افزود: در حالی پاییز فرا رسید که 79 روز ناسالم را در اصفهان در 6 ماهه نخست سال داشته ایم.

شیشه فروش با اشاره به اینکه 70 درصد از صنایع استان در 6 درصد از مساحت اصفهان استقرار دارند، گفت: 100 واحد تولید گچ و 50 واحد سنتی تولید قیر، 11  شهرک و 4 ناحیه صنعتی در شعاع 50 کیلومتری استان استقرار دارند و در این شعاع 350 واحد تولید آجر و 500 واحد ریخته گری است و تردد بیش از یک میلیون انواع خودرو و 600 هزار موتورسیکلت انجام می شود و در این شعاع 10 هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک، معادن و واحدهای سنگبری مستقر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانون های بیابانی، صنایع و خودروها مقصران آلودگی هوای اصفهان

کانون های بیابانی، صنایع و خودروها مقصران آلودگی هوای اصفهان