مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 17:122022-09-27سياسي

برگزاری تجمعات اعتراضی باید قانونمند شود


نماینده اراک در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع برگزاری تجمعات اعتراضی با نظر وزارت کشور و مرکز پژوهش ها در حال بررسی است تا به یک پیش نویس قانونی تبدیل شده و به صحن مجلس بیاید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، محمدحسن آصفری نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم در گفت وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به وقایع اخیر در کشور و برگزاری تجمعات اعتراضی توسط مردم چقدر ضرورت دارد تا موضوع برگزاری تجمعات اعتراضی تعیین تکلیف شود تا افراد بتوانند اعتراض خودشان را در چارچوب مشخصی ابراز کنند، گفت: این موضوع حتما به سرانجام می رسد اما نیاز است به خاطر جلوگیری از سوءاستفاده برخی جریانات از اعتراضات و مطالبه گری مردم، این موضوع قانونمند شود.

وی تصریح کرد: البته زیرساخت شکل گیری این قانون، نیازمند آماده سازی احزاب، انجمن ها و اصناف مختلف است تا بتوانند جلوی سوءاستفاده بعضی از اعتراضات مردم که در موضوعاتی مانند گرانی ها و اتفاقات اخیر را بگیدند و مطالبات خود را پیگیری کنند.

آصفری در پاسخ به این سوال که با توجه به آن که در اصل 27 قانون اساسی آمده هرکسی که بخواهد اعتراضی داشته باشد می تواند با رعایت مواردی همچون نداشتن سلاح، اعتراض خود را نشان دهد اما چرا گاهی شاهد برخورد تند با معترضان هستیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری تجمعات اعتراضی باید قانونمند شود

برگزاری تجمعات اعتراضی باید قانونمند شود