مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 15:072022-09-27اقتصادي

رکورد صادرات سوخت آمریکا شکسته شد


صادرات فرآورده های نفتی آمریکا در شش ماه نخست سال 2022، به میزان 11 درصد رشد کرد که سریع ترین روند در پنج سال گذشته بود و به رکورد شش میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمار صادرات نیمه اول سال 2022، بالاترین آمار ماهانه ثبت شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا از سال 1973 به این طرف است و صادرات نفت کوره و سوخت هایی مانند پروپان، بیشترین حجم را داشته اند.

صادرات بنزین آمریکا در نیمه اول سال میلادی جاری، به میزان 11 درصد رشد کرد و به 910 هزار بشکه در روز رسید و صادرات سوخت جت در همین مدت، بیش از دو برابر شد.

رشد تقاضای جهانی برای فرآورده های نفتی، ذخایر اندک جهانی و تغییرات کریدورهای تجارت پس از آغاز جنگ روسیه در اوکراین، به افزایش 19 درصدی صادرات فرآورده های نفتی آمریکا در فاصله ژانویه تا ژوئن منتهی شد.

با این حال، صادرات فرآورده های نفتی آمریکا به اروپا هنوز افزایش پیدا نکرده است زیرا ممنوعیت واردات دریابرد فرآورده های نفتی روسیه به این منطقه، تا فوریه سال 2023 اجرا نخواهد شد.

اما آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد آمریکای لاتین، بازار بسیار بزرگ و رو به رشدی برای صادرات سوخت آمریکا بوده است.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، به دلیل این که تحریم های اتحادیه اروپا هنوز به اجرا گذاشته نشده اند، شاهد افزایش صادرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد صادرات سوخت آمریکا شکسته شد

رکورد صادرات سوخت آمریکا شکسته شد