مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 10:122022-09-27پزشكي

راه کار غلبه بر اضطراب جدایی کودک از والدین در روزهای اول مدرسه


فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان با بیان این که وجود استرس در والدین می تواند مقدار نگرانی و اضطراب فرزندان را به مراتب افزایش دهد توصیه کرد: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزایر فارس، امین ماهورام اظهار کرد: ترس از مدرسه یکی از مشکلات شایع در دوران تحصیل است که بویژه در سال های ابتدایی دبستان بیشتر دیده می شود.

وی با اشاره به این که بسیاری از کودکان هنگام جدا شدن از والدین مضطرب می شوند به والدین هشدار داد: جلوگیری از هرگونه تماس دانشگاه با بیان این که هراس از مدرسه، ترس بیش از حدی است که در مورد برخی کودکان در خصوص رفتن و ماندن در مدرسه وجود دارد، افزود: این کودکان ممکن است در مکان های دیگر بتوانند دوری از مادر را تحمل کنند.

ماهورام خاطر نشان کرد: ترس از مدرسه می تواند از بخش خاصی از مدرسه، عملکرد تحصیلی، محیط مدرسه یا در اثر تجربه اتفاق های ناخوشایند، مانند آزار دیدن از دوستان در مدرسه یا مشکلاتی در مسیر خانه تا مدرسه باشد، در این موارد پی بردن به علت هراس، برای مداخلات درمانی ضرورت دارد.

ماهورام با اشاره به این که برخی کودکان هنگام جدا شدن از مادر اضطراب شدیدی تجربه می کنند توضیح داد: در مواردی هم کودک حتی در خانه هم مانند سایه مادرش را دنبال می کند تا به این وسیله بر اضطراب خود غلبه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه کار غلبه بر اضطراب جدایی کودک از والدین در روزهای اول مدرسه

راه کار غلبه بر اضطراب جدایی کودک از والدین در روزهای اول مدرسه