مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مهر 1401 ساعت 11:222022-09-26بين الملل

نگرانی از حضور گسترده القاعده و شاخه خراسان داعش در افغانستان


کشته شدن ایمن الظواهری در اواخر ژوییه در کابل، طی حمله یک هواپیمای بی سرنشین آمریکایی، نشان داد که رابطه طالبان و شبکه القاعده نزدیک تر از آن است که گمان می رفت.

- کشته شدن ایمن الظواهری در اواخر ژوییه در کابل، طی حمله یک هواپیمای بی سرنشین آمریکایی، نشان داد که رابطه طالبان و شبکه القاعده نزدیک تر از آن است که گمان می رفت.

نگرانی ها از نزدیک تر شدن روابط طالبان و القاعده در افغانستان و نیز فعالیت های شاخه خراسان داعش در این کشور افزایش یافته است.

منابعی از نزدیک تر شدن روابط طالبان با شبکه القاعده خبر می دهند و می گویند رابطه طالبان و القاعده هیچ گاه قطع نشده و در سال های اخیر از هر زمان، نزدیک تر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ایندیپندنت، این منابع گفتند که سازمان القاعده روابط تنگاتنگی با سراج الدین حقانی دارد و یکی از نزدیکان سراج الدین حقانی مسئول هماهنگی فعالیت های القاعده در افغانستان است.

به گفته آنان، در حال حاضر افراد القاعده در پایگاه های نظامی طالبان در افغانستان آموزش های نظامی پیشرفته می بینند.

همچنین گفته می شود که القاعده به پشتیبانی طالبان در استان های قندهار، هلمند، ارزگان، فراه و غور اردوگاه های آموزشی تروریستی ایجاد کرده و مولوی فتح الله منصور، پسر ملا محمد اختر منصور، رهبر پیشین طالبان و فرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از حضور گسترده القاعده و شاخه خراسان داعش در افغانستان

نگرانی از حضور گسترده القاعده و شاخه خراسان داعش در افغانستان