مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مهر 1401 ساعت 18:222022-09-24بين الملل

پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش بس یمن برای طولانی ترین مدت ممکن


فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن خبر داد که این سازمان پیشنهاد تمدید آتش بس برای طولانی ترین مدت ممکن را مطرح کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور پایان دهد.

این مسئول سازمان ملل بدون هیچ اشاره ای به نقض صدها باره آتش بس توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، مدعی شد که اگر اراده سیاسی از سوی طرفهای یمنی وجود نداشته باشد، نمی توان به نتیجه رسید.

در همین ارتباط، تیم لندرکینگ فرستاده آمریکا در امور یمن شهریور ماه گذشته خبر داد که ائتلاف سعودی به دنبال انعقاد توافقی گسترده تر برای آتش بس با صنعاست.

فرستاده آمریکا پس از سفر به امارات عربی متحده، عربستان سعودی و عمان اعلام کرد که تمامی همتایان او در منطقه از توافقی گسترده تر برای آتش بس در یمن حمایت کرده اند.

به ادعای لیندرکینگ، ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، از مفادی مانند پرداخت حقوق کارمندان، بهبود وضعیت آمدوشد از طریق بازگشایی جاده ها، انتقال سریع سوخت از طریق بندرها و گسترش پروازهای تجاری از فرودگاه صنعاء برای توافق آتی ابراز آمادگی کرد.

علیرغم ادعای لیندرکینگ و گروندبرگ،  مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که وضعیت کنونی و آتش بس موجود، می طلبد که همه مردم یمن، در آگاهی، بیداری و توجه بالا ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش بس یمن برای طولانی ترین مدت ممکن

پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش بس یمن برای طولانی ترین مدت ممکن