مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مهر 1401 ساعت 13:372022-09-24پزشكي

دستگاه بی خطرساز پسماند بیمارستانی راهی اسپانیا شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، سید مرتضی سادات مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه پسماند های عفونی، - دستگاه بی خطرساز و استریل کننده پسماند های خطرناک بیمارستانی یکی از شرکت دانش بنیان علاوه بر کاربردی شدن در برخی از مراکز درمانی، به کشور اسپانیا صادر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، سید مرتضی سادات مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه پسماند های عفونی، دارای انواع عوامل بیماری زا همچون انواع باکتری، ویروس و انگل هستند و چنانچه در محیط رها شوند، به انتقال بیماری به انسان و آلودگی زیست محیطی منجر می شوند، گفت: از عمده مراکز تولیدکننده انواع پسماند عفونی، می توان به بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه ها، کلینیک های دامپزشکی، مراکز دفن پسماند و در نهایت زندان ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس سامانه ای را طراحی و به تولید رساندیم که قادر است انواع پسماند عفونی را بی خطر کند و مشکل زیست محیطی به همراه نداشته باشد.

سادات به عملکرد این دستگاه اشاره کرد و یادآور شد: در این دستگاه، ابتدا کیسه های حاوی پسماند عفونی یک به یک توسط کاربر وارد قسمت خردکن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه بی خطرساز پسماند بیمارستانی راهی اسپانیا شد

دستگاه بی خطرساز پسماند بیمارستانی راهی اسپانیا شد