مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مهر 1401 ساعت 10:122022-09-24اجتماعي

غارها به عنوان یک منبع ذخیره آب سرمایه ای برای آیندگان هستند


سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: غارها به عنوان یک منبع ذخیره آب و میراث طبیعی، سرمایه ای برای آیندگان هستند و با توجه به کم آبی کره زمین و کشور ما، - مهدی مصطفوی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک به مناسبت فرا رسیدن 2 مهرماه روز غار پاک  اظهار کرد: در کشور  ما بیش از سه هزار غار تخمین زده شده است که بسیاری آنها پس از میلیونها سال شکل گرفته و با جلوه های کم نظیر در شمار میراثهای طبیعی ارزشمند محسوب می شوند.

وی افزود: غارهای کشور ارزش زیستی، زمین شناختی، باستان شناسی و فرهنگی و طبیعت گردی دارند و از جمله زیستگاههای منحصر به فردی هستند که زیستمندان آن با شرایط خاص زیستگاه سازگار شده و به تبع آن از ارزش اکولوژیکی بالایی برخوردارند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان گرد: غارها از جهات مختلفی در زندگی بشر و چرخه طبیعت اهمیت دارند و نقش آنها در منابع آب، منابع معدنی، باستان شناسی، دیرین شناسی، زیستگاه جانوران، شناخت اقلیم، گردشگری و.

تنها تعدادی از کاربردهای غارهاست که مدیریت حفاظت و بهره برداری اصولی از آنها مستلزم شناسایی و آگاهی از ارزشهای چند جانبه آنهاست.

   مصطفوی با اشاره باینکه  شعار امسال غار،تنوع زیستی و منابع آبی ،  نامگذاری شده است ، افزود:  غارها نقش بسزایی در تامین منابع آب ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غارها به عنوان یک منبع ذخیره آب سرمایه ای برای آیندگان هستند

غارها به عنوان یک منبع ذخیره آب سرمایه ای برای آیندگان هستند