مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مهر 1401 ساعت 05:022022-09-24بين الملل

واکنش فلسطین به احتمال انتقال سفارت انگلیس به بیت المقدس


اظهارات نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را بررسی می کند واکنش فلسطین را به همراه داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیر فلسطین در لندن اظهارات لیز تراس ، نخست وزیر انگلیس که گفته بود انتقال سفارت کشورش از تل آویو به بیت المقدس را بررسی می کند را محکوم کرده است.

حسام زملط ، سفیر فلسطین در لندن اظهارات لیز تراس در گفت وگو با یاییر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیوینستی را غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرمسئولانه توصیف کرده است.

زملط که مشاور محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی هم محسوب می شود گفت اینکه لیز تراس در نخستین حضورش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل وعده نقض قوانین بین المللی داده مایه تأسف فراوان است.

چند روز پیش، لیز تراس هنگام دیدار با لاپید در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که لندن در حال بررسی مقر سفارت خود در اسراییل (فلسطین اشغالی) است.

اندکی بعدتر، لاپید طی پیامی در توییتر از لیز تراس بابت نظر مثبت در خصوص انتقال سفارت انگلیس به اورشلیم (بیت المقدس) تشکر کرد.

این موضوع واکنش تند مقام های فلسطین را به همراه داشت.

زملط در حساب کاربری اش در توییتر نوشت: هر گونه انتقال سفارت، نقض فاحش قانون بین المللی و مسئولیت های تاریخی انگلیس خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش فلسطین به احتمال انتقال سفارت انگلیس به بیت المقدس

واکنش فلسطین به احتمال انتقال سفارت انگلیس به بیت المقدس