مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مهر 1401 ساعت 18:322022-09-23دانش

کشف حبابی داغ که در مدار سیاهچاله کهکشان ما می چرخد (+فیلم)


محققان می گویند که نقاط داغ شناسایی شده در طول موج های فروسرخ می تواند در نتیجه حباب های گازی تشکیل شده باشد که هنگام سرد شدن تنها در طول موج های بلندتر نور قابل مشاهده هستند.

- کشف حبابی داغ که در مدار سیاهچاله کهکشان ما می چرخد (+فیلم) محققان می گویند که نقاط داغ شناسایی شده در طول موج های فروسرخ می تواند در نتیجه حباب های گازی تشکیل شده باشد که هنگام سرد شدن تنها در طول موج های بلندتر نور قابل مشاهده هستند.

ستاره شناسان یک نقطه داغ درخشانِ در حال چرخش در اطراف سیاهچاله عظیم قلب کهکشان راه شیری ما یعنی کمان ای*(Sagittarius A*) مشاهده کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، محققانی که این کشف را انجام داده اند تصور می کنند که این نقطه داغ می تواند حبابی از گاز داغ باشد که به دور سیاهچاله کمان ای* با 30 درصد سرعت نور می چرخد.

این کشف می تواند به اخترشناسان و اخترفیزیکدانان کمک کند تا محیط خشن مرکز کهکشان راه شیری و به ویژه اطراف کمان ای* را درک کنند.

ماسیک ویلگوس(Maciek Wielgus)، اخترفیزیکدان موسسه ماکس پلانک آلمان، می گوید: ما فکر می کنیم که به حباب داغی از گاز نگاه می کنیم که به دور کمان ای* در مداری شبیه به مدار سیاره عطارد می چرخد، با این تفاوت که در عرض حدود 70 دقیقه یک دور کامل می زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف حبابی داغ که در مدار سیاهچاله کهکشان ما می چرخد (+فیلم)

کشف حبابی داغ که در مدار سیاهچاله کهکشان ما می چرخد (+فیلم)