مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مهر 1401 ساعت 11:072022-09-23دانش

تلنگر معاون وزارت علوم؛ حواسمان به ناامیدی صنعت از دانش بنیان ها باشد


معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر اینکه توجه حاکمیت و صنایع طی سال های اخیر به سمت شرکت های دانش بنیان آمده و دیگر با دانشگاه ها کاری ندارند، - علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه صنعت نیازمند علم دانشگاه ها نیست، گفت: دانشگاهی ها فکر می کنند که صنعت به دانش آنها نیاز دارد، در حالی که صنعت هیچ کاری با علم دانشگاه ندارد، صنعت به خدمات دانشگاه نیاز دارد.

* صنعت و دانشگاه نیاز به حلقه های واسطی برای ترجمه حرف همدیگر دارند وی با تاکید بر اینکه صنعت و دانشگاه نیازمند حلقه های واسطی برای ترجمه حرف همدیگر هستند، افزود: صنعت نیازمند تولید دانشگاه هاست نه صرفا علم دانشگاه، تبدیل دانش دانشگاه به محصول تجاری برای صنعت اهمیت دارد نه صرفا دانش دستیابی به تولید محصول.

خطیبی با تاکید بر اینکه ما نیازمند حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت هستیم تا حرف همدیگر را متوجه شوند، گفت: اقتصاد بسیار مهم است و دانش دانشگاه ها باید به تولید اقتصادی برسد، در وزارت علوم تاسیس معاونت فناوری نازل بر همین موضوع است.

وی با تاکید بر اینکه توجه حاکمیت و صنایع طی سال های اخیر به سمت شرکت های دانش بنیان آمده و دیگر با دانشگاه ها کاری ندارند، گفت: صنایع فک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلنگر معاون وزارت علوم؛ حواسمان به ناامیدی صنعت از دانش بنیان ها باشد

تلنگر معاون وزارت علوم؛ حواسمان به ناامیدی صنعت از دانش بنیان ها باشد