مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مهر 1401 ساعت 10:222022-09-23اقتصادي

ایران به ترکیه برق صادر می کند


طبق توافق با وزارت انرژی ترکیه، با نصب و آزمایش این تاسیسات، بزودی امکان فروش برق ایران به ترکیه و بهره مندی از بازار صادراتی این کشور فراهم می شود.

- وزیر نیرو گفت: با سرمایه گذاری طرف ترک، در شهر وان این کشور، تاسیساتی که امکان مبادله برق از سوی ایران به ترکیه را فراهم کند ایجاد شده و طبق توافق با وزارت انرژی ترکیه، با نصب و آزمایش این تاسیسات، بزودی امکان فروش برق ایران به ترکیه فراهم می شود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی اکبر محرابیان در سفر یکروزه خود به ترکیه با فاتح دونمز ، وزیر انرژی و منابع طبیعی و واحد کریشچی ، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه در آنکارا پایتخت این کشور دیدار و گفتگو کرد.

  وی پیگیری توافقات روسای جمهور ایران و ترکیه در سفر رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور به تهران را مهم ترین محور مذاکرات با وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه عنوان کرد و گفت: در خصوص مسائل آب های مشترک و رودخانه ارس مقرر شد کمیته ای دائمی برای بررسی مسائل رودخانه ارس تشکیل و درباره مسائل مورد علاقه دو طرف، مذاکره شود.

  وزیر نیرو با موثر دانستن آغاز گفتگوهای فنی و اجرایی درباره مسائل آب های مشترک، تصریح کرد: مقرر شد نخستین جلسه کمیته فنی برای بررسی موضوعات درباره آب های مشترک، ماه اول سال آینده میلادی در تهران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران به ترکیه برق صادر می کند

ایران به ترکیه برق صادر می کند