مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مهر 1401 ساعت 00:272022-09-22ورزشي

پرچم نیمه افراشته در انگلیس برای یک کماندوی ایرانی!


رکورددار شکار تانک در دنیا کیست؟ یک ایرانی است و نامش «محمدعلی صفا» است؛ مردی بود که در «نبرد خرمشهر» در نخستین روزهای دفاع مقدس، بیش از 160 تانک متجاوز بعثی ها را شکار کرد و خارجی ها هم به احترامش پرچم ها را نیمه افراشته کردند! - گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: محمدعلی صفا وقتی جنگ تحمیلی شروع شد، کماندو بود و داستانش این بود: در سال 1328 در بجنورد متولد شد و پس از گذراندن دوره متوسطه وارد ارتش شد.

با توجه به اینکه هدف ارتش در آن هنگام تشکیل یک پایگاه کماندویی در ایران بود و وی نیز در رشته های مختلف ورزشی از جمله کاراته و کونگ فو تخصص داشت، پس از گذراندن دوره های انتخابی در ایران برای ادامه دوره های تخصصی کماندویی در پایگاه کماندویی رویال مارین انگلستان انتخاب شد.

وی یک سال دوره کماندویی را در انگلستان گذراند و توانست علاوه بر گذراندن دوره های تخصصی تارزان کورس، پریدن از ارتفاع های بلند آبشار و کوه و همچنین دوره های رزم در خشکی و هوا و آب با امتیاز عالی، مدرک تخصصی شکار تانک را از آن پایگاه دریافت کند.

وی توانست عنوان کماندوی برتر و مقام اول کماندویی ارتش های جهان را از آن خود کند و سپس به آمریکا فرستاده شد و پس از طی مراحل آموزشی سخت و طاقت فرسا، مدرک تخصصی انهدام ناوهای جنگی را دریافت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرچم نیمه افراشته در انگلیس برای یک کماندوی ایرانی!

پرچم نیمه افراشته در انگلیس برای یک کماندوی ایرانی!