مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 15:272022-09-21سياسي

بیانیه ای مقابل یک مرمت/اقدامات غیراصول مرمت قلعه ابرندآباد پذیرفتنی نیست!


متأسفانه در مواردی مشاهده می شود که اقداماتی حتی خارج از همان طرح مرمت موجود نیز در بنا صورت گرفته است که به لحاظ اصول و مبانی علمی مرمت، پذیرفتنی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، انجمن مرمت استان یزد به مرمت غیراصولی قلعه تاریخی ابرند آباد شاهدیه واکنش نشان داده و اعلام کرد:  ماجرا مربوط به چند روز گذشته است که نحوه مرمت و بازسازی قلعه ابرندآباد مورد انتقاد چندی از فعالان میراث فرهنگی قرار گرفت.

این نوع مرمت نه تنها در یزد بلکه در کشور مورد نقد بسیاری از فعالان حوزه میراث فرهنگی واقع شد به طوری که بعضی از این افراد نیز معتقد هستند این مرمت منطبق با اصالت بنا نیست و حتی بنا را نیز از ماهیت و اصالت اصلی خود دور می کند.

این گلایه ها و انتقادات که در فضای مجازی و رسانه های مجازی نیز به سرعت و بسیار دست به دست شده تاکنون از سوی متولیان مورد توجهی جدی قرار نگرفته است اما اینبار انجمن مرمت استان یزد در خصوص این مسئله بیانیه ای صادر کرده تا اصلاح این روند را خواستار شود.

در این بیانیه آمده است؛ شهر شاهدیه از به هم پیوستن سه هسته روستایی با نام های ابرندآباد، نصرت آباد و گردفرامرز تشکیل شده است که هر کدام از این هسته های پایه، دارای ارزش های تاریخی، فرهنگی و معماری ویژه ای برخوردارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه ای مقابل یک مرمت/اقدامات غیراصول مرمت قلعه ابرندآباد پذیرفتنی نیست!

بیانیه ای مقابل یک مرمت/اقدامات غیراصول مرمت قلعه ابرندآباد پذیرفتنی نیست!